Babajelbeszéd könyv – végre elérhető

Gyönyörű, színes kiadvány, sok sok babás képpel.  Hasznos olvasnivaló lehet bárkinek:

·              -      akinek kisbabája van

·             -       akinek a családjában van kisbaba

·             -       aki kisgyerekekkel foglalkozik – pl. bölcsődében, játszóházban

·            -       aki érdeklődik a babák, kisgyermekek kommunikációja iránt.

·         illetve bárkinek érdekes olvasmány lehet.

 

 

A könyv első része olvasmányos a második felében pedig egy 70 babajelet tartalmazó SZÓTÁR kapott helyet – minden jelnél grafikus ábrázolással és szöveges leírással.

 

 

Itt egy őszinte kritika a Babajelbeszéd könyvről, Mariann (aki 50 év feletti nagymama):

 

"Szia Márti! Ahogy elkezdtem olvasni a könyvet,bizony voltak kétségeim,a jelbeszéddel kapcsolatban. Arra gondoltam,nem kell ez.. Aztán szépen,lassan ahogy olvastam tovább,gondoltam,most abbahagyom,kikapcsolom az agyam,és megnézem,mit,hogyan mutogatnak a piciknek. Háááát, nagyon meglepődtem. Miért? Mert nagyon sok jelet annak idején én is használtam a lányaimnál. Vannak a Tiéddel hasonlók, de egészen eltérőek is. Én nagyon sok mesét, verset olvastam nekik, és azt el is mutogattam, ösztönösen. Ahogy vissza gondolok, a nagyobbik lányom 9 hónaposan pillanatok alatt, tisztán, érthetően, verseket mondott, folyékonyan beszélt, szobatiszta lett. Ellenben a kézi jelzések meg is szűntek, és többé nem mutogatott. Gondoltam, a sok olvasásnak, közös játéknak is szerepe van ebben, hisz a baba jelbeszédről, én általad hallottam először. Most arra gondoltam, lehet, hogy az is segített? De aztán rágondoltam a kisebbik lányomra, akivel ugyanúgy sokat foglalkoztam. Szerette, ha együtt vagyunk, olvasok, verset mondok, énekelek, és el is mutogatom neki, de róla teljes mértékben lepörgött. Nagyon későn, 2 éves korában tanult meg beszélni, a szobatisztaságról meg jobb ha nem is teszek említést, olyan későn történt.Ő többet mutogatott, de inkább a foglalkozások alkalmával. Most, hogy ezt így átgondoltam, vissza tértem a könyvedhez. Nagyon szépen, fokról-fokra eloszlatta a bennem felmerülő nem kell ez kétséget . Régen is volt ilyen, hisz én is használtam. Ma meg? Igenis fel kell hívni a szülők figyelmét erre. A mai egyre rohanóbb világban, a TV, a videó a sláger, és ott jól el van a gyerek, addig teszem a dolgom jeligével. Sokkal kevesebb idő jut a közös játékra, az élő szavas mesékre…stb. Ellenben, ez a módszer, véleményem szerint is, sokkal szorosabb, és mélyebb kapcsolatot tud kihozni a családból, ugyanis mint írtam már, az élőszónál hatékonyabb tanítási módszer nincs. Nagyon tetszett, hogy minden felmerülő kérdésre megkaptam a választ. Próbáltam nagyon szigorú kritikus szemmel olvasni, és volt amin 2-3-szor is rágódtam, de bizony, azt kell hogy mondjam, meggyőzött az érvelés. Az pedig, hogy többször is hangsúlyozva van, hogy csak a halló gyerekeknél van ennek értelme, azt az aggályomat is eloszlatta, hogy nem mindenkinek, mindenáron akarod ezt ajánlani. Azaz, tiszteletben tartod a siketek jelbeszédét, és nem a könyved eladási példányszámára, és a magán jelbeszéd órákra akarod rávenni a szülőket, hisz a jelek hátul megtalálhatóak, hanem a kifejezetten segítő szándékod áll a háttérben. Nagyszerű könyvet olvashattam, amiben valójában nem találtam kivetni való hibát, félremagyarázást, tévútra vezetést, rátukmálást az olvasóra. Nagyon, de nagyon kerestem, hogy mibe tudnék belekötni, de nem találtam. A fotók ízlésesek, aranyosak, és idevalók. Szívből gratulálok, és ezek után csak biztatni tudlak a következő, esetleges más témával foglalkozó könyved megírásához. Köszönöm, hogy elküldted nekem, és elolvashattam. Maximálisan tudom ajánlani a mai anyukáknak, hisz szükségük is lenne rá. Kívánom,hogy nagy sikert érj el, és hogy sok-sok szülő olvassa ronggyá könyvedet, és hogy legyen időd, kitartásod ahhoz, hogy élőben meg is tanítsd a gyengébbeknek. Azért egy kicsit büszke vagyok magamra, hogy 28-34 évvel ezelőtt használtam olyat, amit most valamilyen szinten tudománynak is neveznék. Viszont talán mondhatom azt, hogy elkeserítő, hogy a mai fiatalokat ilyenre tanítani kell. Mert KELL!!!! De itt vagy Te, aki ezt felismerte, és ezt a tudást megosztod velük, és ezáltal tudatosul bennük, hogy a gyerekek fogékonyak, minél többet foglalkoznak velük, annál szorosabb lesz a kapcsolatuk, ami a mai világban nagyon kell. Azt hiszem, mindent leírtam, amit szerettem volna. Végül, de nem utolsó sorban, hatalmas nagy GRATULA!  További sok sikert! Ja és a következő könyvedet is szeretném a gyűjteményemben tudni! Szia,és további szép napot!"

 

A könyv megvásárolható az alábbi linken:

http://netbutik.hu/spd/Jel1/Babajelbeszed