Ha nem tudsz nemet mondani kinek az életét éled?

aki_magaba_fektet_a_holnapjaba_is_fektet_12.png

 

„Nem tudok nemet mondani, minden feladatot magamra vállalok és minden meghívásra igent mondok és már nem bírom tovább … és hol vagyok én❓
Kinek az életét élem❓” - ha neked is ismerősök ezek a gondolatok akkor ez a poszt neked szól. Arról írok, hogyan tudsz megszabadulni attól a nyomástól, hogy neked meg kell felelni minden áron a főnöködnek, a kollégáidnak, barátaidnak.
 
✍️ Elhozom neked egy ismerősöm történetét.
 
😌 A munkahelyemen iszonyatosan sok a munkám és a FŐNÖKÖM folyamatosan lapátolja rám az új feladatokat. Már nagyon elegem van, de valamiért nem tudok nemet mondani.
 
Így volt ez ma reggel is. Odajött a főnök és azt mondja, hogy ezt a feladatot nekem szánja és én mosolyogva elvállaltam - mint “egy jól nevelt gyerek”.
Magamban morgok és mérges is vagyok, hogy miért nem tudok nemet mondani. Rajtam kívül mások is dolgoznak ezen a területen. Miért mindig én kapom az új feladatokat❓
 
Bezzeg Marika kolléganőm szemmel láthatóan nem sokat dolgozik, folyton kávézik, csacsog a másik kolléganővel de fizetésben annyit keres, mint én. Egyszer nem láttam még túlórázni, bezzeg én naponta 1-2 órát rendszeresen túlórázok. Na és az ebédidő, én az ebédemet megeszem 10 perc alatt és már folytatom is a munkát, a rendelkezésre álló 30 percet ki se használom, bezzeg Marika egy órát ebédel …
 
😌 … és ez még nem minden: a BARÁTAIM meghívtak egy közös vacsorára. Nagyon fáradt vagyok a sok munkától és otthon is „fut a háztartás” de én erre se mondtam nemet. Legszívesebben otthon maradtam volna, de ezt is bevállaltam.
 
Nem értem miért❓
 
🤔 ÉRTELMEZZÜK akkor ezt a történetet, hogy nem tudsz nemet mondani a munkahelyeden a plusz feladatokra vagy a baráti meghívásokra azt eredményezi, hogy egyre kevesebb időd marad a házimunkára, gyerekekre, férjedre és önmagadra és ez nagyon kimerít.
 
Ez egy körforgás, nap mint nap menni kell, helyt kell állni és egyre kimerültebb sőt még feszült, és ingerült is vagy.
 
😌 A munkahelyeden tartod magad “viselkedsz”, de otthon már nem. Erre már nincs energiád, ezért a pároddal és a gyerekekkel INGERÜLT vagy és egyre több esetben VITA van ezért otthon.
 
😌 Előfordul, hogy éjszaka NEM ALSZOL. Ilyenkor altató segítségével tudsz csak elaludni és bűntudat gyötör mert nem szeretsz gyógyszert szedni. Folyton járnak a gondolataid és nem tudod kikapcsolni az agyadat.
 
😌 Gyakran FEJFÁJÁSSAL ébredsz. Talán még szívpanaszaid is vannak. Kivizsgáltak, de az orvosok nem találtak semmit. Mindez valószínűleg a stresszes életmódod miatt van.
 
😌 Amikor hazaérsz az se tudod mihez kapjál: főzni, mosni, takarítani és a gyerekekkel is foglalkozni kellene. BŰNTUDATOD van, hogy alig van időd a gyerekeidre. Csak a kötelező kérdéseket teszed fel nekik házimunka közben:
 
🔹 Mi volt az iskolában❓
🔹 Megetted az ebédet❓
🔹 Kaptál jegyet❓
🔹 Segítsek a tanulásban❓
 
😌 Már arra sem emlékszel MIKOR VOLT IDŐD ÖNMAGADRA. Talán már azt sem tudod mi az ami kikapcsol és feltölt téged❓
 
😌 A PÁRODDAL már alig beszéltek. Ő este ér haza, vacsorázik, utána tv-t néz vagy számítógépezik.
 
😌 Közben Te rendezed a házimunkát. Nem is emlékszel mikor éreztétek úgy igazán jól magatokat együtt. Mikor nevettetek, mikor beszélgettetek egy igazán jót … rég volt az biztos.
 
🎈 Ha így megy tovább erre RÁMEGY A HÁZASSÁGUNK.
 
Nem jó ez így …
 
📌 Ha ezt tapasztalod, amit fentebb írtam akkor súrolod már ezt a helyzetet. A nagy kérdés az, hogy vajon miért van ez❓
 
👉 Ha ezt megértjük akkor ez segít kilépni ebből a szituációból.
 
Sokféle okot hallhattál már, de a legfajsúlyosabb amiért ez a helyzet kialakult, hogy gyerekként téged is arra neveltek a szüleid, hogy jól viselkedj és szót fogadj. ⚓️ Ennek viszont az a KÖVETKEZMÉNYE, hogy felnőttként is cipeled magaddal a gyerekkorból hozott hiedelmeket, hogy ha nemet mondunk valakinek, akkor az a valaki nem szeret majd minket.
 
Folytatódik a történet:
„A hétvégén a barátaim meghívtak vacsizni. Nem volt kedvem hozzá, fáradt voltam és őszintén arra vágytam, hogy aludjak egy nagyot a kényelmes ágyamban, de mégis mosolyogva igent mondtam.
 
Hogy miért❓
 
🍭 Mert jó érzés, hogy hozzájuk tartozok, hogy rám is gondoltak és engem is meghívtak és félek nemet mondani nekik. Félek attól, hogy legközelebb nem fognak meghívni, lehet megsértődnek rám, lehet nem fognak szeretni és az is lehet, hogy konfrontálodni is kell, amit nagyon nem szeretek.”
 
De miért NEM JÓ EZ A MEGOLDÁS❓
 
Azzal, hogy nem tudunk NEMET MONDANI a munkahelyen, a baráti meghívásokra oda vezet, hogy HÁTTÉRBE SZORÍTJÜK a saját érdekeinket és a boldogságunkat és ezzel KIZSÁKMÁNYOLJUK, kiszolgáltatjuk, semmibe vesszük önmagunkat.
 
📌 NEM A SAJÁT ÉLETÜNKET ÉLJÜK.
 
⚓️ NEM A HATÁRTALAN ALKALMAZKODÁS hozza el a valódi elfogadást, belső nyugalmat és szeretetet❗️
 
Érdemes átgondolni, hogy:
• Mi mit szeretnénk❓
• Mik a vágyaink❓
• Meddig és miben tudunk másokkal együttműködni❓
• Meddig és miben tudjuk őket támogatni❓
• Hol van az a pont, ami már kényelmetlen, kellemetlen, megalkuvással, önfeladással jár❓
Ezt ki kell hangosítani annak, akivel ezt érezzük❗️
 
📍 Ha számunkra indokolt helyzetekben nemet mondunk valakinek, azzal IGENT MONDUNK MAGUNKRA❗️
 
Ezt gyerekkorban nem tanították meg nekünk, de NEM KÉSŐ MOST MEGTANULNI.
 
🎯 Ha azt érzed, hogy Te sem tudsz nemet mondani és ezt KUDARCKÉNT éled meg, ez az érzés normális. Ebben a helyzetben a fő kihívás első sorban, hogy KEZELD A GYEREKKORI BLOKKOKAT, CSALÁDI MINTÁKAT, amelyek a háttérben vannak, így AKADÁLYOZNAK TÉGED, hogy a SAJÁT ÉLETEDET ÉLD AMIRE MÁR NAGYON VÁGYSZ..
 
🤗 " Vágyom arra, hogy változás legyen az életemben és tudom, hogy nekem kell meghúzzam a határaimat. A nap nekem is 24 órából áll és az én időm is véges.
 
VÁGYOM arra, hogy:
 
A munkahelyen amikor a főnök új feladatot ad azt mondjam neki:
- Jelenleg nagyon sok a munkám, ezt már nem tudom elvállalni❗️
 
A barátok, kollégák meghívását is át szeretném gondolni. Ha van kedvem hozzá és bele fér az otthoni feladatok mellett akkor elmegyek mert tudom, hogy kell a töltekezés, de ha nem akkor felvállalom, hogy nemet mondok.
 
Vágyom arra, hogy több minőségi időm legyen a gyerekeimmel, a párommal és végre önmagammal is foglalkozzak. Sokat nevetni, beszélgetni, jókat enni, csak úgy együtt lenni. Vágyom a családi boldog és önfeledt együtt töltött időre és tudom anyaként a kulcs az én kezemben van és végre a saját boldog életemet szeretném élni."
 
✍️ Ha magadra ismertél és számodra is kérdéses, hogy mondj nemet, akkor beszéljünk, írj nekem (egyboldogabbelet@gmail.com).
👉 Tudunk arról beszélni MI TÖRTÉNIK MOST VELED, ez egy kötetlen beszélgetés, kapacitásom függvényében írásban reagálok és ennek mentén segítek neked irányba állni.
 
👉 Lehet küldök neked egy másik anyagot vagy ha azt látjuk több segítségre van szükséged arról is beszélhetünk, hogy én hogyan tudok ebben segíteni.
 
🌸 ✍️ ☯️ Amennyiben írsz nekem nem azt jelenti, hogy együtt fogunk dolgozni, ennek több feltétele van kivel dolgozok együtt, de ha rám írsz biztosan valamelyik irányba el tudlak irányítani, FOG VÁLTOZNI AZ ÉLETED.
 
🌸 ✍️ 🌈 A lényeg, hogy ÍRJ RÁM NYUGODTAN (egyboldogabbelet@gmail.com) ezzel nincs vesztenivalód, de ha nem teszed meg az első lépést akkor soha nem lesz változás az életedben.
 
Ezt most ne halogasd, és ne erre mondj nemet❗️
 
Ideje, hogy végre TEGYÉL MAGADÉRT❗️
 
Kriszti 🌸
Life coach
ÉFT tanácsadó
Gyerek coach
💎ANYA BALANCE csomag