Íme az én bevált hatékony tanulási módszerem!

 

Hogyan lehet hatékonyabban tanulni? Ez a kérdés engem is hosszú ideig foglalkoztatott. Kutattam a lehetőségeket, tanfolyamokra jártam, könyveket olvastam és sikerült kialakítanom a saját tanulási módszeremet. Ezt szeretném megosztani veled.

 

1. Nem is gondolnád, hogy a külső körülmények mennyire fontosak. Érdemes ezzel kezdeni:

  1. Friss levegő a szobában ahol tanulsz: tanulás előtt szellőztess!
  2. Víz: tanulás előtt készíts az asztalodra egy pohár vizet, és tanulás közben kortyolgass belőle, frissítő hatása van. 
  3. Asztalon csak a tanulnivalók legyenek – semmi ne terelje el a figyelmed.
  4. Megfelelő fény – világos helyen könnyebb a tanulás
  5. Telefon, internet – elvonja a figyelmet (kizökkentsz a tanulásból, ha közben facebook be van kapcsolva)

 

2. Tanulás előtt meditálj 

(ezzel a módszerrel jobban fogsz koncentrálni és még kipihentebb és kiegyensúlyozottabb leszel  – hát nem ez a cél?). Korosztálynak megfelelően az alábbi cd-ket ajánlom:

 

-Általános iskolásoknak:

       *Tapsi Relax (kattints a képre)

 

                    

* Vedd könnyebben az akadályokat - Az erő benned van - Relax* (CD) *** (kattints a képre)

- Középiskolásoknak/ Főiskolásoknak, egyetemistáknak:

 

* Segítség a hatékonyabb tanuláshoz - Észpörgető (kattints a képre)

 

 

3. Tűzz ki magadnak egy célt:

  1. Milyen mélységben szeretnéd megtanulni az anyagot – milyen jegyet szeretnél kapni 
  2. Mennyi időt vegyen igénybe a tanulás

 Köztudott, hogy az agy olyan mint egy számítógép, meg kell mondani neki mit vársz el tőle.

 

4. Kezdj el tanulni zenével

Tanulás közben lassú barokk és Mozart zenét hallgatok – ez egy olyan zenei válogatás amely fenntartja a figyelmet és serkenti az agyműködést. (Mozard zenéről bővebb infó itt)

Egy másik cikk a témában: Tanuljunk zenével!

 

Kattints a képre!

 

 

Amennyiben egy teljes könyvet kell megtanulnom, akkor a villámolvasást alkalmazom – erről már írtam a blogomban amit itt találsz.

 

 

 

 

Ami legfontosabb találd meg a saját tanulási módszeredet.

 

A témával kapcsolatosan írtam egy másik cikket is ahol összeszedtem korosztálynak megfelelően milyen kiadványokat ajánlok, hogy könnyebben menjen a tanulás! Itt el lehet olvasni!