Az én mai tanulságos történetem...

00_41.jpg

Ma egy érdekes és tanulságos élménybe volt részem. Az egyik barátnőmnek szerettem volna ma virágot vásárolni, és elterveztem hogy egy olyan helyen fogom megvenni ahol könnyen tudok parkolni és gyorsan végzek a vásárlással, de egy gondolat motoszkált a fejembe, hogy menjek egy nagy bevásárlóba és onnan vegyem meg a virágot. Elhessegettem a gondolatot és elindultam az eredeti célom irányában, de a megérzésem, hogy a nagy bevásárló központba menjek ismét megjelent. Hallgattam a megérzésemre és elmentem a nagy bevásárló központba és leparkoltam az autót. Az Árkád bejáratánál egy kopott, de tiszta ruhában lévő idős úr megszólított, szégyenlősen hogy tudok e neki segíteni?  Elsőre nem is értettem mit szeretne tőlem, így megkérdeztem tőle, hogy segíthetek valamiben? Elmesélte röviden, hogy Ő tanár, de sajnos egy ideje az utcán él, és nagyon szégyelli de szüksége van 2.000 Ft-ra hogy elutazzon a rokonaihoz. Néhány héten belül megkapja a nyugdíját és már könnyebb lesz.  

Mérlegelni szoktam magamban, hogy adjak, vagy ne adjak pénzt ilyen esetekben, de mivel éreztem hogy ennek az embernek nagy szüksége van erre a 2.000 Ft-ra így szó nélkül elővettem a pénztárcámat és oda adtam a pénzt. Annyira meghatódott, hogy sírni kezdett és megkérdezte, hogy hol dolgozom, mert Ő ezt a pénzt bizony vissza akarja nekem adni.Mondtam neki, hogy tartsa csak meg azt a pénzt most neki van rá szüksége, ki tudja lehet egyszer majd Ő fog rajtam segíteni.

Elmondta hogy már egy hete kéreget hogy összejöjjön a kis pénze, de nem sok segítséget kapott. Főleg a megaláztatást, hogy kéregetnie kell az a legnehezebb számára, az hogy télen fázik, vagy nincs mit ennie azt elviseli, de az emberek 90% segítőkész, de  10% nem. Volt aki leköpte, és erős szavakkal bírálta.

Megkérdezte tőlem, hogy hívő vagyok-e, mert Ő elmondott egy imát, hogy jöjjön valaki és segítsen neki.      

Hogy mi volt számomra a tanulság ebből az esetből?

Első sorban az, hogy az emberek többsége segít egymásnak (90%-10% nem egy rossz arány), továbbá hallgassak a megérzésemre, és ami a legjobb - nagyon jó érzés volt adni.