Az én tanulási módszerem!

00_20.JPG

Hogyan lehet hatékonyan tanulni? Ez a kérdés engem is hosszú ideig foglalkoztatott. Kutattam a lehetőségeket, tanfolyamokra jártam, könyveket olvastam és sikerült kialakítanom a saját tanulási módszeremet. Ezt megosztom veletek.

 

Érdemes figyelni a külső körülményekre:

  1. Friss levegő a szobába: tanulás előtt szellőztess!
  2. Víz: tanulás előtt készíts az asztalodra egy pohár vizet, és tanulás közben kortyolgass belőle, frissítő hatása van. 
  3. Asztalon csak a tanulnivalók legyenek – semmi ne terelje el a figyelmedet.
  4. Megfelelő fény – világos helyen könnyebb a tanulás
  5. Telefon, internet – elvonja a figyelmet (kizökkentsz a tanulásból, ha közben facebook is be van kapcsolva)

 

Tanulás előtt meditálj (ezzel a módszerrel jobban fogsz koncentrálni és még kipihentebb, kiegyensúlyozott  is leszel  – hát nem ez a cél?). Korosztálynak megfelelően az alábbi cd-ket ajánlom:

 

-Általános kisiskolásoknak:

 *Tapsi Relax - Képes vagyok rá! Meg tudom csinálni! - (óvodásoknak és kisiskolásoknak)

 

 * Az erő benned van - Vedd könnyebben az akadályokat - (9-14 éveseknek)

- Középiskolásoknak/ Főiskolásoknak, egyetemistáknak:

Segítség a hatékonyabb tanuláshoz - Észpörgető

Tűzzél ki magadnak egy célt:

  1. Milyen mélységben szeretnéd megtanulni az anyagot – milyen jegyet szeretnél kapni 
  2. Mennyi időt vegyen igénybe a tanulás

 

Kezdj el tanulni.

Tanulás közben lassú barokk és Mozart zenét hallgatok – ez egy olyan zenei válogatás amely fenntartja a figyelmet és serkenti az agyműködést.

Rendkívül hatékony tanulási módszerek - Tanuljunk zenével! - Könyv+CD

 

 

Amennyiben egy teljes könyvet kell megtanulnom, akkor a villámolvasást alkalmazom – erről már írtam egy blogomban amit itt találtok.

 

 

Ami legfontosabb találd meg a saját tanulási módszeredet. Ennek érdekében az alábbi kiadványokat ajánlom a figyelmedbe:

http://netbutik.hu/sct/600379/Hatekony-TANULAS