TANULNI KÖNNYŰ_1!

TANULNI KÖNNYŰ!

 „Tanulj a tegnapból, élj a mának, és reménykedj a holnapban! A legfontosabb azonban, hogy ne hagyd abba a kérdezést!”

                                                Albert Einstein

 

A hatékony tanulás mesterfogásai:

Tanulni valóban könnyű, ha ismerjük agyműködésünk néhány alapvető jellemzőit, és szert teszünk pár egyszerű módszerre. A hatékony tanulás mesterfogásai című kiadvány olyan 14 évnél idősebb emberek számára született, akik növelni óhajtják tanulásuk hatásfokát.

A hatékony tanulás minkét agyféltekére épít. Márpedig a bal agyfélteke a logikus, racionális, elemző részünk, míg jobb agyféltek a képzelődő, kreatív, intuitív agyterületünk. A bal agyfélteke „üzemanyaga” a leírt és kimondott szó, a jobb agyfélteké a kép és a színek. Ezért is különösen sikeres Tony Buzan találmánya, az elmetérképes vázlat készítés (mind-mapping), amit ez a kiadvány különösen részletesen ismertet.

Diákoknak érdemes tudni, hogy az interneten ma már több ilyen program is található- pl. a www.xmind.net-, amely lehetővé teszi a számítógépes elmetérképes vázlatkészítést. A legeredményesebb, ha a diák, számítógépen gyorsan elkészíti a vázlatot, majd megrajzolja a minél több szint és minél több egyéni rajzötletet tartalmazó „elmetérképét”. Hogy mennyire eredményessé teszi ez a tanulást, azt jól illusztrálja dr. Kómár Béla néhány éve, még ötödéves joghallgatóként írt levelének részlete:   

„Élveztem, hogy csak rajzolok, s nem erőlködöm a magolással, mégis tanulok. Feltárultak előttem az eljárási szabályok mélyreható összefüggései, és 16-18-as felsorolások az egyik mesterfogással gyerekjátékszerűen tanultam meg mindössze 10 perc alatt! A vizsgára magabiztosan készültem fel, ott logikusan tudtam előadni az anyagot, s így remek jegyet kaptam!

Életem legelvontabb tantárgya olyan szigorlat volt, amihez aztán tényleg nem igazán volt közöm, sőt ha valamit gondoltam róla, az meg se közelítettem a tétel mondanivalóját!Így hát nem volt más választásom, minden tételről elmetérképet készítettem, ami rajzolgatásként és pihenésként éltem meg. Mire mind a 82 tétellel végeztem, bizony elfáradtam, de ez jóleső fáradtság volt! Felfogtam ugyan is az anyag vázát, a közös pontokat, amire az egész rendszer épült. És ami a legfontosabb: nagyon rövid idő alatt! Jutott így idő barátkozni a vizsgaidőszak közepén, barátokkal beszélgetni. Újra éltem!

Elérkezett a rettegett szigorlat napja. A 82 tételről készült elmetérképet 5 perc alatt futottam át a folyóson!A haverommal bementünk vizsgázni. Nagyon nehéz, elvont tételt húztam. Más biztos el lett volna keseredve, hogy ezt vajon hogy magyarázza el, azonban ekkor jött a csoda! Éreztem, hogy a jobb agyféltekém dolgozik, sorra jöttek a gondolatok, aztán a logikus elrendezés, végül felvázoltam emlékezetből a tétel tartalmát a kidolgozásnál. Ekkor értettem meg igazán az összefüggéseket is: az EU jogalkotását, a nemzetjogalkotást stb. A professzor elé ülve azt éreztem, hogy egy hullámhosszon vagyok vele, fél szavakból is értjük egymást. A felelet végén elcsevegtünk, majd a professzor úr így szólt: „Sajnálom, hogy erre a feleletre csak egyetlen jelest tudok adni!”

                                                                                             Forrás: agykontroll.hu

 

Bővebb infó a A hatékony tanulás mesterfogásai című anyagról: http://netbutik.hu/spd/A13/A-hatekony-tanulas-mesterfogasai-DVDvel

Ma (2016.04.26) éjfélig 11.490 Ft helyett most 10.490 Ft-ért megvásárolható. INGYENES kiszállítással!

Ha a cikket érdekesnek találtad,  nyomj rá egy "Tetszik"-et vagy "Megosztás"-t