Most szedjünk csipkebogyót

 

43682945_1232975356843769_8394355581070082048_n_1.jpg

Hahóóó! Itt a csipkegyogyó szedés ideje!

Csodaszép őszi időnk van. Érdemes kirándulni ebbe a szép időbe és közbe szedhetünk csipkebogyót :-). 

Téves nézet, hogy a csipkebogyókat akkor kell gyűjteni, amikor azokat megcsípte a dér. Az első fagyok idejére többnyire már túlérnek, húsállományuk megpuhul. A túl kései szüret is csökkenti a csipkebogyók C-vitamin-tartalmát, amely a fagyok hatására tovább csökken.

Csak az egészséges, kemény szemeket érdemes leszedni! (Azt talán mondanom se kell, hogy nem ajánlatos az autópálya mellől szedni!) A bogyókhoz hozzájutni embert próbáló feladat, mert a tüskés bozót a legóvatosabb szedőt is össze-vissza karistolja, de én ezt úgy kerültem el, hogy felvettem egy kerti cérna kesztyűt, így éppen egészségesen csuda szép csipkebogyó szemeket szedtem a férjecskémmel :-)

Csipkebogyó (Rosa canina) vagy  vadrózsa  értékét az adja, hogy legfontosabb C vitamin forrásunk. Még a vitaminbomba hírében álló citromnál is tízszer több C vitamint tartalmaz! Az ínséges téli időszakban különösen meg kell becsülnünk!

Hőérzékeny, ezért a szárított bogyókat nem ajánlatos forrázni. Áztatni kell. Én úgy szoktam csinálni, hogy este egy pohárba hideg vizet öntök, és teszek bele egy marék bogyót. Reggelre kiázik az értékes tartalom, ami sárgáspirosra színezi a vizet, az íze pedig kellemesen savanyú.

Csipkebogyó jótékony hatásáról: itt olvashatsz bővebben.

 

.............................................................................................................................................

Ha tetszett, amit olvastál, oszd meg az alábbi gombok segítségével. Köszönöm:-)

Gyere a Facebookra is! Beszélgetni, lájkolni, nézegetni.

Szeretettel várlak :-)